San Simeon - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Sharon Moor - WaarBenJij.nu San Simeon - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Sharon Moor - WaarBenJij.nu

San Simeon - Monterey

Blijf op de hoogte en volg Sharon

11 September 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Die ochtend zijn we al vroeg opweg gegaan naar Hearst Castle, een erg mooi kasteel die meneer Hearst had laten bouwen. Hier kon je alleen dmv een tour heen. Dus wij hebben een tour geboekt en werden met de bus naar het kasteel gebracht, deze lag hoog op een berg. Hier hadden wij de ‘grand rooms tour’. We kregen een rondleiding door de mooie grote kamers en konden zelf nog even langs het kasteel lopen. Wat mij vooral opvalt is dat de tourguides echt oprecht enthousiast zijn. Dit was ook al zo in New York. Ook al doen ze waarschijnlijk al jaren hetzelfde en je zou denken dat het gaat vervelen om elke dag hetzelfde verhaal af te spelen....maar zoals deze guide, vond het echt prachtig om elke dag weer bij dit prachtige kasteel te staan en al zijn informatie te delen met de vele toeristen die er dagelijks komen. Onderweg van San Simeon naar Monterey kwamen we langs ‘The Big Sur’. Dit is eigenlijk een stukje kustlijn waar het uitzicht heel mooi is met de rotsen en de zee. Hier lagen ook een paar luie zeeleeuwen naar ons te loeren . Highway 1 (gaat langs de kust) bracht ons naar Monterey. Hier zijn we eerst naar Lone Oak Lodge geweest, waar we hebben ingecheckt. De mevrouw aan de front office had liever dat ik had betaald met Nederlandse kaas...tsja dat had ik opzich ook liever gehad, toch een stuk goedkoper. Nadat we onze spulletjes hadden neergezet zijn we naar het visitors center geweest. Hier hebben we wat informatie opgehaald over de walvistocht. De aardige mevrouw belde alle walvistochttenten al af nadat we net het woord ‘walvis’ hadden genoemd en we konden nog mee met de laatste tocht om half 6. Het was echt ontzettend KOUD, maar erg leuk en we hebben super veel walvissen en zeeleeuwen gezien. Wat ook opvalt overigens is dat iedereen tegenwoordig een redelijk professionele camara heeft (grote nikon of canon) en dat wij overal één van de weinige zijn met een kleine baby digitale camara. Sommige waren echt de gehele tocht alleen maar foto’s aan het maken en hebben nu volgens mij een miljoen foto’s van walvissen en zoveel foto’s van vinnen dat ze er vinnensoep van kunnen maken...en ik vond dat wij al veel foto’s hadden maargoed :)