NY & L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sharon Moor - WaarBenJij.nu NY & L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sharon Moor - WaarBenJij.nu

NY & L.A.

Blijf op de hoogte en volg Sharon

06 September 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Eindelijk even een rustig avondje, snoeptomaatjes links naast mij en een aantal dagen verder in Amerika. De beste ingrediënten voor een nieuw verhaaltje. De laatste volle dag in New York hebben we goed besteed. We hebben de wijken; Chinatown, Little Italy en Soho bezocht en ’s avonds zijn we naar Wicked geweest op Broadway. De musical was erg indrukwekkend en het decor was ontzettend mooi. Die avond hebben we alle spullen alvast gepakt zodat we de volgende ochtend meteen weg konden.
Die ochtend stond er na het uitchecken al meteen een taxi klaar. Deze meneer leek achteraf zelf niet zo goed Engels te beheersen. ‘American hmm?’...No, we are flying with Virgin America. De taxichauffeur zette ons af bij de gate en reed weg. Op dat moment kreeg ik het besef dat we bij de totaal verkeerde gate stonden. Op de borden stonden alleen de letters ‘AA’ weergegeven. Wat een idioot...dat hij ons bij American Airlines heeft afgezet, terwijl wij wel vijf keer hebben herhaald dat wij met Virgin America vlogen. Overigens nog dommer van ons dat wij dit pas beseffen op het moment dat hij al weg is. Maargoed vervolgens aan de eerste de beste medewerker gevraagd wat nu het beste is om te doen. “so this is terminal 8, Virgin America is terminal 4’’...Ooh oke..So we can just walk’’. De medewerker kijkt mij aan alsof ik van een andere planeet kom..’’uhmm no believe me you don’t wanna walk’’...just take the airtrain. Na wat gedoe, bagage inchecken en door de douane, zaten we dan eindelijk in het vliegtuig. En na een paar minuten in de lucht hadden wij al snel door dat wij niet de beste plek hadden uitgezocht. Naast ons zat een Amerikaans gezin met onder andere een baby... Deze baby was helaas niet zomaar een baby, het was een waar monster. Deze baby kon zoveel ranzige lucht produceren dat de kamelen in Tunesië er nog van neer vielen. Helaas was dit ook geen eenmalige situatie, maar deed deze situatie zich in 5,5 uur zo’n 9 keer voor. Zelfs het Chinese meisje naast mij dat de gehele reis nauwelijks een spier heeft verrekt, trok even haar shirt over haar neus zodra ‘de situatie’ zich voor deed. Afijn ook dit hebben we (gelukkig) achter ons kunnen laten. Op het vliegveld van Los Angeles werden we met het shuttlebusje naar Alamo gebracht. Hier hebben we onze Chevrolet SUV opgehaald waar we de komende weken onze roadtrip mee afleggen.
Het verkeer is nog even wennen, vooral voor Stephan omdat hij natuurlijk rijdt. Het is erg druk op de weg en het komt zeer chaotisch over. Vaak zijn er vijf banen of meer en iedereen wisselt heen en weer van baan. Het is echter niet altijd makkelijk om van helemaal rechts naar helemaal links te komen, of andersom. Als ik de hotelkamer binnenkom waar we de komende drie nachten slapen ben ik blij. Er is gewoon veel ruimte! Die avond gaan we even langs de Walmart om wat belangrijke spulletjes te halen (voedsel en plastic bestek).
De eerste echte volle dag in L.A. rijden we naar Beverly Hills, hier drinken we wat op Rodeo Drive (slecht idee..) waar we ons scheel hebben betaald aan wat te drinken. Oke dat was ook wel te verwachten opzich ha-ha. Op de terugweg naar onze auto, zag ik in het zonlicht al ‘the cheesecake factory’ schijnen (EINDELIJK DENISE). Maargoed met pijn in mijn hart liep ik erlangs, we hadden net wat gegeten en gedronken. We reden vervolgens door naar Hollywood en liepen daar over de walk of fame. Vanaf Hollywood namen we een uber toeristische tourbus door Hollywood, Beverly Hills en de daar bijhorende huizen van de sterren. Dit was wel grappig om te zien, maar het lijkt me als beroemdheid zijnde vreselijk om elke keer van die domme tourbusjes langs je huis te hebben. Maargoed de echte rijken wonen op hele grote privé terreinen waar deze busjes überhaupt niet bij kunnen.
Wat overigens ook erg opvallend is, is dat waar je ook bent echt overal Aziaten zijn. Op elke plek waar je foto’s wilt nemen moet je er veel moeite voor doen om geen Aziaten bij je op de foto te krijgen...in de meeste gevallen krijg je er bij elke foto minstens drie gratis bij. Vanuit Hollywood reden we door naar downtown L.A. wat vooral veel zakelijke gebouwen bevat. Hier hebben we eventjes wat rondjes gereden en daarna hebben we onze weg vervolgd naar Griffith Park voor het Griffith observatory. Dit is een plek die erom bekend staat om het feit dat je er een erg mooi overzicht hebt over de stad en de zonsondergang mooi kunt zien. Vandaar dat wij hier zijn geweest, iets voordat de avond viel. Op het moment dat wij bij de auto aankwamen om weer terug te rijden naar het hotel stonden er ineens twee jongens naast ons. Van schrik liet ik bijna mijn bruine boterhammetje vallen die ik net wilde nuttigen. Het bleken twee Franse jongens te zijn en wat ik ervan begreep wilde ze graag onze parkeerplek. Geen raar verhaal opzich..aangezien het er erg druk was en wij ook redelijk moeite hadden met een plek vinden. Stephan en ik namen plaats in de auto en voordat we het wisten zaten ze al bijna achterin de auto....uhmmm dit is denk ik een miscommunicatie???....Ik kijk de Franse jongen aan met een gezicht van..wat-denk-je-dat-je-aan-het-doen-bent en krijg als respons ‘the city???’. Hij kijkt me vragend aan. Ik probeer hem duidelijk te maken dat ik hem verkeerd had begrepen maar dat wij ze in ieder geval niet meenemen. Ze lopen langzaam weg opzoek naar een ander ‘behulpzaam’ persoon. Opzich wil ik best mensen helpen en deze Franse jongens zagen er wel betrouwbaar uit...maargoed iemand een lift geven kan natuurlijk best wel een risico zijn..en zeker in een land waar je zelf niet eens vandaan komt. Diezelfde avond gaan we nog even naar de supermarkt om wat te eten te halen. We zien een ‘food4less’ (klonk wel goed) en kopen daar wat te eten.
Over het eten gesproken, het stikt hier echt van de ‘restaurantjes’ langs de wegen. Nouja..ik vind niet dat het uberhaupt de naam restaurant mag hebben. Het stikt namelijk echt van de fastfoodketens; Wendy’s, Taco Bell, KFC, de MAC, El Pollo Loco, Fatburger, Buffelo’s, Burgerking, Dunkin Donuts, Pizzahut etc.
De volgende dag (vandaag dus) zijn we naar Universal Studio's geweest. Vandaag was het wat minder warm in vergelijking met gisteren wat wel fijn was. Gisteren was het zo ontzettend warm dat je echt kapot bent wanneer je veel dingen doet. Als eerste hebben we de studio tour gedaan, deze duurde een uur. De grote karretjes reden ons door de verschillende filmsets. Elk karretje bestond uit een aantal rijen met elk zes stoelen naast elkaar. Echt ongelofelijk om te zien dat op veel rijen gewoon ‘maar’ vier mensen zaten ipv zes, omdat sommige gewoon twee stoelen nodig hadden. Tsjaa....
Universal Studio's was erg leuk en we hebben ons vermaakt in de verschillende attracties met veel 3- en 4D effecten. Uiteindelijk zijn we ook nog even langs de Abercrombie & Fitch winkel geweest die in het park zat. Daar heb ik nog twee leuke shirtjes gehaald.
Om nog even op de stad zelf terug te komen. L.A. is groot en uitgestrekt, eigenlijk zelfs een beetje sfeerloos. De plekken waar wij zijn geweest waren erg mooi, maar het is niet het soort stad waar je even ‘gezellig’ de stad in gaat om wat te drinken..het is gewoon erg groot en verre van compact. Maargoed dat hadden we van tevoren al verwacht, omdat we hierover veel hadden gelezen.
Net nog even in het bubbelbad gezeten van het hotel. Morgen gaan we verder op doorreis, ik ben benieuwd wat we de volgende dagen kunnen verwachten.

  • 09 September 2014 - 10:33

    Ronnie En Joke:

    Dus als ik het goed begrijp zijn we voorlopig geen opa en oma.hahaha
    Het was weer een leuk verslag.
    We wensen jullie nog veel plezier.

  • 09 September 2014 - 18:13

    Denise:

    Jaloers :(
    Haha nee super leuk!
    En blijf aub schrijven want dan hebben wij saaie mensen nog iets leuks te lezen na werktijd...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Amerika '14

New York en West-kust.

Recente Reisverslagen:

13 September 2014

San Francisco

12 September 2014

Monterey - San Francisco

11 September 2014

San Simeon - Monterey

10 September 2014

Ventura - San Simeon

09 September 2014

Beter laat dan nooit. LA - Ventura
Sharon

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 3584

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 Oktober 2014

Amerika '14

Landen bezocht: