New York Baby - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sharon Moor - WaarBenJij.nu New York Baby - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sharon Moor - WaarBenJij.nu

New York Baby

Blijf op de hoogte en volg Sharon

04 September 2014 | Verenigde Staten, New York

En daar zijn we dan eindelijk, aangekomen op het JFK vliegveld. De douane gaat een stuk soepeler en sneller dan verwacht en ook bij de bagageband zie ik onze twee koffer baby’s als eerste van onder het klepje vandaan komen. Ik moet zeggen dat, dat wel even een gelukkig gevoel gaf. Vanuit JFK pakken we de beroemde ‘yellow cab’ naar ons hostel in midtown manhattan. Daar aangekomen ziet alles er inderdaad oké uit. Het hostel kreeg een erg hoge puntenwaardering en iedereen was er erg enthousiast over (als ik de reviews mocht geloven). Aangezien dit één van de weinige, betaalbare en schone overnachtingsplekken was die ik kon vinden, hebben we voor dit hostel met romantische kamer met stapelbed gekozen. Je krijgt er overigens helemaal gratis, duizend keer je hoofd stoten aan van alles en nog wat bij.

Die ochtend lopen we vanuit ons hostel richting times square. Het lijkt alsof de wegen meer taxi’s dan gewone auto’s bevatten en de hoge gebouwen zijn immens. We blijven bij een tentje steken waar het erg druk is. Iedereen schept er ontbijt in doosjes en bakjes. Aangezien mij dit een goede (en gezonde) start lijkt van onze NY trip begin ik ook maar gretig op te scheppen. Helaas waren we wat minder blij bij het afrekenen, maargoed terzijde. Onderweg komen we St Patrick’s Cathedral tegen. Hier gaan we even snel naar binnen om een kijkje te nemen. Helaas zijn ze er met onzettend veel werkzaamheden bezig, waardoor er weinig te zien is. Stephan blijft onderweg staan bij elke sirene die hij hoort en elke brandweerauto of politieauto die snel aan ons voorbij gaan. Dit ging echter snel over, omdat hij ook door had dat je dan wel de hele dag kan blijven staan. Aangekomen op times square zien we de bekende gebouwen en alle reclamebeelden. Het valt mij op dat het druk is, maar toch nog niet op die manier zoals in Londen. De wegen zijn breed waardoor je niet elke seconde over een Chinees heen valt. We lopen even over Times Square, maken wat foto’s en gaan wat winkels in. Ik zag al meteen de Forever21 (YAY!). Deze viel helaas een beetje tegen (ik heb niks gekocht..ik heb trouwens sowieso nog niks gekocht, Stephan wel twee polo’s bij American Eagle Outfitters).
We vervolgen onze weg naar Rockefeller Center. Het uitzicht vanaf de Top of The Rock is indrukwekkend. Vanuit hier zien we ook Central Park, onze volgende bestemming..wat trouwens echt een ontzettend groot park is. Hier ga je niet even snel de eendjes voeren....Voor Central Park huren we een fiets en fietsen we langs Central Park met een aantal tussenstops om de omgeving en de leuke eekhoorntjes te bewonderen. Die avond eten we bij een Mexicaans restaurant. Het drinken is hier overigens erg apart omdat ze overal ijsblokken in doen met volgens mij gewoon kraanwater. Al het drinken heeft namelijk een rare nasmaak.

De tweede ochtend staan we vroeg op...om 10:00 gaan we met de ferry naar Staten Island, waar het vrijheidsbeeld staat. Op de boot hebben we een mooi uitzicht over New York en zien we in de verte het vrijheidsbeeld al staan. Het is erg druk en toeristisch op het eiland (logisch en te verwachten). De honderden toeristen hebben rijen gevormd voor de balie om de audioapparatuur op te halen. Een medewerker aan de voorkant blijft schreeuwen dat één persoon het voor iedereen kan ophalen. De vele spanjaarden, Italianen en Mexicanen geven hier weinig gehoor aan en dringen zich naar de voorkant waar ze blijven steken bij het eerste (verkeerde raam). Het ondertussen geirriteerde meisje bij dit raam blijft roepen ‘follow the line’...’just follow the line’. Ze had beter een bandje kunnen opzetten. Maargoed daar gaan we dan omhoog in het vrijheidsbeeld. Natuurlijk moeten we eerst door de poortjes. Echt elke ‘attractie’ die je hier doet, heeft poortjes net zoals op een vliegveld. Je moet dus duizend keer alles af en om doen. De weg voor de lift is ontzettend lang...’oke we nemen de trap, dat is misschien beter?’. Stephan kijkt me aan alsof ik iets heel mafs zeg, maar gaat mee zodra hij weer naar de rij voor de lift kijkt. Later op de dag had ik er overigens wel spijt van toen mijn voeten echt dood waren. Omdat wij tickets tot de kroon hadden, mochten wij helemaal naar boven. Een medewerker gaf aan dat wij onze fles water moeten laten staan en later weer kunnen ophalen.

  • 05 September 2014 - 16:35

    Patrick:

    Wat gaaf allemaal!! Ben bang dat je het enige betaalbare ontbijt in de supermarkt moet halen :-p Leuk ook dat jullie in mijn kathedraal zijn geweest haha... Geniet er van!

  • 05 September 2014 - 16:43

    Paps Moor:

    Hallo schatjes ,
    Ik zie dat jullie veilig over de vulkaan zijn gekomen ha ha.
    Maar het is me wel wat he 2 provinciaaltjes in de grote stad.
    Je komt zeker ogen tekort of niet??
    Ik hoop dat jullie het naar de zin hebben in de big apple.
    Geniet er maar lekker van.
    Dikke Kus
    Paps Moor

  • 05 September 2014 - 17:49

    Denise Wijnveen:

    Ohhh jaloers... Vergeet niet de lekkere dingen te eten die ik zei hahaha :D
    En idd beter om drinken zonder ijs te bestellen (proeft naar chloor water...) en altijd een small bestellen want je krijgt bijna altijd gratis refill hihi

    Geniet er van :) xx

  • 05 September 2014 - 17:57

    Tamara:

    Ha Ron!

    Wat gaaf! Veel plezier!

    Xxx

  • 05 September 2014 - 18:18

    Heleen:

    Hahahaha leuk hoor. Struikelen over Chinezen xd haha. Moest wel lachen om je verhaal. Geniet ervan!! Liefs

  • 05 September 2014 - 22:39

    Ilse:

    Leuk verhaal! Geniet er van en ook foto's laten zien. : D

  • 07 September 2014 - 09:48

    Hans Moor:

    Hallo Sharon en Stephan, Geniet van jullie vakantie. Je komt niet elke week in Amerika. Groetjes (oom) Hans en (tante) Joke. Ps. Je schijft leuk !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Amerika '14

New York en West-kust.

Recente Reisverslagen:

13 September 2014

San Francisco

12 September 2014

Monterey - San Francisco

11 September 2014

San Simeon - Monterey

10 September 2014

Ventura - San Simeon

09 September 2014

Beter laat dan nooit. LA - Ventura
Sharon

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3590

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 01 Oktober 2014

Amerika '14

Landen bezocht: